Мемлекеттік кірістер комитетінің ақпараттық жүйелері (бұдан әрі-Жүйе, МКК АЖ) ҚР ҚМ Мемлекеттік кірістер комитетінің кешенді автоматтандырылуына (бизнес-процестерін) арналған және ҚР азаматтары мен бизнесіне электрондық қызметтерді ҚР ҚМ МКК ұсынуын автоматтандыруды қамтиды.
«Салықтық және кедендік әкімшілендіруді реформалау мақсатында ақпараттық жүйелерді дамыту» МКК АЖ жобасын іске асыру ҚР ҚМ МКК қолданыстағы және ақпараттық жүйелерін жаңғыртуды және жаңа жүйелерді құруды көздейді.
Жобаның ауқымы негізінен салық салу жүйесіне қосылған салық төлеушілердің жалпы санымен, сондай-ақ салықтық әкімшілендіру саласындағы қызметті жүзеге асыратын ҚР ҚМ МКК ақпараттық жүйелерін пайдаланушылардың санымен айқындалады. Сонымен қатар жобаланатын жүйенің архитектурасын айқындайтын МКК ұйымдық құрылымының иерархия деңгейлерінің саны маңызды болып табылады.
Жоба ҚР ҚМ МКК орындау бойынша әкімшілік рәсімдерді автоматтандыруға арналған және ҚР ҚМ МКК қолданыстағы жаңа ақпараттық жүйелерінің үздіксіз жұмыс істеуіне және дамуына бағытталған.
Негізгі тағайындалуы: Декларацияларды, есептерді қоса алғанда, салық есептілігі нысандарын қабылдау және өңдеу процесін автоматтандыру және ОБЖШ үшін есептеу тізілімдерін кейінгі қалыптастыру. Функционалдық мүмкіндіктері:
МКК ИШ төмендегілерге мүмкіндік беретін, технологиялық, сенімді, бас тартуға төзімді бірыңғай интеграциялық платформа болып табылады:
ҚР ҚМ МКК Веб-порталы Қазақстан Республикасының азаматтарын Интернет желісі арқылы мемлекеттік кірістер органдарының құзыретіне жататын мәселелер бойынша хабардар ету мақсатында Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитеті ұсынатын ақпараттық бөлімдерді, ресурстар мен сервистерді қамтитын бағдарламалық шешім болып табылады
МКК web-порталының негізгі тағайындалуы – Салық төлеушілерге өзекті ақпаратты ұсыну:
СТК – рұқсатсыз қолжетімділіктен дербестендірілген және қорғалған ҚР ҚМ МКК web-ресурсы. Салық төлеуші өзінің виртуалды кабинетіне Интернет арқылы (клиенттік қосымшаны орнатпай) қосылады және жедел режимде деректер базасында сақталатын өзі туралы және мемлекеттік кірістер органдарымен өзара қарым-қатынастары туралы ақпаратқа қол жеткізуге, сондай-ақ ҚР ҚМ МКК кейіннен өңдеу үшін электронды түрде салық есептілігі нысандарын толтыруға және беруге мүмкіндік алады.
Функционалдық мүмкіндіктері:
Жүйенің мақсаты электрондық түрде көшірме беруді қамтамасыз ету, шот-фактураларды алу болып табылады.
ЭШФ АЖ – дербестендірілген және рұқсатсыз қолжетімділіктен қорғалған, http://esf.gov.kz/ сілтемесі бойынша жарияланған ҚР ҚМ Мемлекеттік кірістер комитетінің web-ресурсы. Салық төлеуші өзінің виртуалды кабинетіне Интернет арқылы (клиенттік қосымшаны орнатпай) қосылады және жедел режимде деректер базасында сақталатын өзі, жазып берілген және алынған ЭШФ туралы ақпаратқа қол жеткізуге мүмкіндік алады.
Жүйенің негізгі функциялары:
Жүйенің мақсаты - салықтар мен алымдардың бюджетке уақытылы және толық түсуін қамтамасыз ету, жосықсыз салық төлеушілердің салық міндеттемелерін орындаудан жалтаруына байланысты шығындарды қысқарту, Қазақстан Республикасы Салық кодексінің нормалары мен ережелерін "автоматтандыру" үшін Қазақстан Республикасының Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер туралы заңнамасының сақталуын бақылау нысандары мен әдістерін қамтамасыз ету және жетілдіру болып табылады.
БСАЖ бөлінген, иерархиялық құрылымы бар:
"Республика (Орталық) - Облыс - Аудан".
БСАЖ орталық деңгейі орталық жүйелік-техникалық бағдарламалық-қолданбалы кешенде орналасады.
Облыстық мемлекеттік кірістер органының БСАЖ бағдарламалық-қолданбалы кешенінің жүйелік-техникалық деңгейі.
Аудандық мемлекеттік кірістер органының БСАЖ бағдарламалық-қолданбалы кешенінің жүйелік-техникалық деңгейі.
БСАЖ клиенттік қосымшасының бағдарламалық-қолданбалы құрамдастырының деңгейі.
Жүйенің барлық тораптары жүйенің әрбір торабына тиісті масштабтағы жергілікті есептеу желісі сәйкес келетін корпоративтік желімен біріктіріледі.
Жүйенің республикалық деңгейі БСАЖ функциялары мен серверлік жабдықтардың толық жиынтығы бар бір тораппен ұсынылған. Республикалық деңгейдің қарамағында облыстық деңгейдің 16 торабы және аудандық деңгейдің 219 торабы бар. Облыстық деңгей торабының қарамағында 2-ден бастап 40-қа дейінгі аудандық деңгейдің тораптары бар.
Жүйе мынадай модульдерден тұрады:
Жүйенің мынадай негізгі функцияларын қамтамасыз ететін құрамдастар, модульдер және режимдер іске асырылған және қолданысқа берілген:
ҚҚ мамандарынан көмек және кеңес алу.
ОСДШ АЖ ҚР пайдаланушыларға бизнес операцияларды орындау үшін соңғы пайдаланушы интерфейсін, сондай-ақ басқа ақпараттық жүйелерді пайдалану үшін бизнес қызметтердің бағдарламалық интерфейсін ұсынатын ҚМ МКК ақпараттық жүйесі болып табылады.
Жүйе Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігінің Мемлекеттік кірістер комитетінде және оның аумақтық бөлімшелерінде қолданылады.
ҚР ҚМ МКК аумақтық органдары: облыстар, Нұр-Сұлтан және Алматы қалалары бойынша Мемлекеттік кірістер департаменттері, аудандар, қалалар және қалалардағы аудандар бойынша Мемлекеттік кірістер басқармалары, сондай-ақ арнайы экономикалық аймақтардың аумағындағы мемлекеттік кірістер органдары.
ҚР ҚМ МКК орталық аппаратының және аумақтық мемлекеттік кірістер органдарының қызметкерлері, ҚР ҚМ МКК басқа да ақпараттық жүйелері, сондай-ақ басқа да мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелері және "электрондық үкіметтің" құрамдастары Жүйені пайдаланушылар болып табылады.
Мақсаты
Негізгі мақсаты салық төлеушілердің дербес шоттарын жүргізу және басқа мемлекеттік органдардың ақпараттық жүйелерімен ақпараттық өзара әрекеттесу.
Міндеттер
Жүйенің негізгі міндеті:
МЕМЛЕКЕТ ҮШІН АРТЫҚШЫЛЫҚТАР
ХАЛЫҚ ПЕН БИЗНЕС ҮШІН АРТЫҚШЫЛЫҚТАР
СТжСОТ АЖ мақсаты ведомстволық және сыртқы ақпараттық жүйелердің деректері негізінде салық салу объектілерінің және салық төлеуші субъектілердің тізілімін қалыптастыру, салық заңнамасының орындалуын бақылау үшін талдамалық ақпаратты ұсыну болып табылады. Сонымен қатар СТжСОТ АЖ салық салу объектілерімен байланысты салықтық міндеттемелерді есептеу, ведомстволық және сыртқы ақпараттық жүйелердің деректері бойынша объектілердің сипаттамаларын түзету жүргізіледі. СТжСОТ АЖ клиенттік қосымшасы хабарлауды құру мен басып шығарудың автоматтандырылған жұмысы үшін ЖТ субъектілерінің мүлік салығы, жер және көлік құралдары салығы бойынша салық міндеттемелерін есептеу тізілімін қалыптастыруға мүмкіндік береді.
Жүйенің негізгі құрамдасы – СТжСОТ АЖ кеден органдарының шлюзі».
Жүйенің шартты белгіленуі – КОШ.
КОШ біріздендірілген және стандартталған тетіктер негізінде ҚР ҚМ МКК ақпараттық жүйелерін шектес жүйелермен интеграциялауға, сондай-ақ ішкі сервистерді, кеден органдарының аралас жүйелерінің сервистерін және басқа мемлекеттік органдар мен халықаралық ұйымдардың сыртқы сервистерін шақыру негізінде келісілген автоматтандырылған бизнес-процестерді іске асыруға арналған.
КОШ негізгі мақсаты:
Жүйенің мақсаты: мынадай процестерді автоматтандыруға арналған ҚР ҚМ МКК жедел жүйелерінің аналитикалық сервисін қамтамасыз ету болып табылады:
ТБЖ АЖ мәні салық төлеушілердің тәуекел дәрежесін, олардың құжаттары мен салық есептілігін, сондай-ақ оларға салықтық бақылау іс-шараларын қолдану мақсатында жосықсыз салық төлеушілерді анықтау үшін шаруашылық қызметті қоса алғанда, олардың іс-әрекеттерін бағалауды жүзеге асыру болып табылады. Артық бақылау іс-шараларын алып тастау және барлық салық төлеушілерді ынталандыру үшін адал салық төлеушілерді анықтау және анықтау салық міндеттемелерін орындауға ұмтылады.
ТБЖ АЖ міндеттері
Жүйелердің негізгі мақсаты: Акциз АЖ мақсаты акцизделетін тауарлардың және мұнай өнімдерінің жекелеген түрлерінің өндірісі мен айналымын, оның ішінде:
Жүйенің функциялары:
Акциз АЖ ақпараттық жүйесі мына функцияларды:
Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Қаржы мониторингі комитетінің «Біріңғай ақпараттық талдау жүйесі» ақпараттық жүйесі Қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыру (жылыстату) және терроризмді қаржыландыру фактілерін анықтау процестерін талдамалық қолдауға және мынадай функцияларды автоматтандыруға арналған.
Мақсаттары мен міндеттері
ИСАЖ іске асырудың негізгі мақсаты Қазақстан Республикасының салық заңнамасының талаптарын ескере отырып, ақпараттандыру саласындағы заңнама талаптарын қанағаттандыратын АЖ режимдерін, сервистерін және функционалдық мүмкіндіктерін құру.
Осы жобаның шеңберінде «Интеграциялаған салықтың ақпараттық жүйесі» жаңа жүйесін құру қажет, оның ішінде:
Жобаны іске асыру нәтижесінде:
2019 жылы жобаны іске асырудың 1-кезеңі іске асырылды.
Негізгі міндеті кедендік процедураларды оңтайландыру және сыртқы экономикалық қызметке қатысушылардың әкімшілік, қаржылық және уақыттық шығындарын азайту. «Астана-1» жүйесі мемлекеттік кірістер комитеті деректерінің салық базасымен интеграциялану арқылы барлық кедендік процедуралар мен операцияларды қамтып, басқа мемлекеттік органдармен ақпараттық өзара әрекеттесуді жүзеге асырады. Бірыңғай ақпараттық платформада жұмыс істей отырып, барлық бизнес қатысушылары сыртқы сауда мәмілесін жүзеге асырудың кез-келген кезеңінде деректерді өңдеуді сөзсіз жеделдетіп, өздерінің бизнес серіктестерімен және мемлекеттік органдармен жедел қарым-қатынас орнатады. Бизнестегі қаржылық шығындарды азайту маңызды сәт болып табылады.
Мақсаты
Алдын-ала ақпараттандыру, тауарларды кедендік шекара арқылы өткізу, тауарларды кедендік процедураларға орналастыру және кедендік бақылауды, оның ішінде тауарларды шығарғаннан кейінгі бақылаумен байланысты кедендік операцияларды оңтайландыру және автоматтандыру.
Міндеттер
«Астана -1» АЖ жұмыс істеу СЭҚБ мен кедендік органдар арасындағы тікелей адамдардың байланысын жоққа шығарып, СЭҚ қатысушылардың кедендік орган қызметкерлерімен тікелей байланысын жоққа шығару арқылы декларацияны ұсыну уақытының айқындығын, өңдеу мен шығару кезіндегі сыбайлас жемқорлық құрамдастарын төмендетеді. Декларацияның барлық өмірлік циклі СЭҚ қатысушыларға онлайн режимінде қол жетімді.
«АСТАНА-1» АЖ енгізу және дамыту «Қазіргі мемлекеттің 100 нақты қадамындағы Ұлт жоспарын әртараптандыруға негізделген индустриаландыру және экономикалық өсу» іс жүзінде жүзеге асырылады.
Практикада "Астана 1" АЖ бойынша тапсырмаларды орындағаннан кейін «ТКТ уақыты» деп аталатын тауарларды кедендік тазарту уақыты қысқарады. Электронды декларациялау жүйесін дамыту, экспорт пен импорт құжаттарының саны мен оларды өңдеу мерзімінің қысқарту ДКҰ мен ДСҰ нормалары мен стандарттарына сәйкес Doing Business рейтингіндегі бағалауға оң әсер етеді. Барлық процестерді біріңғай технологиялық платформада біріктіру;
«Халықаралық сауда» индикаторы бойынша «Doing Business» рейтингіндегі Қазақстанның позициясын арттыру - 100 орыннан кем емес.
«Е-терезе» АЖ мақсаты:
ҚР аумағында сыртқы экономикалық қызметті жүзеге асыру кезінде СЭҚ қатысушылар мен мемлекет үшін қолайлы жағдайлар жасау арқылы Қазақстан Республикасының транзиттік және экспорттық әлеуетін іске асыру.
Тіркелген қолданушылар санының өсуі - айына 250 кем емес.
Жалпы санға шаққандағы электрондық нысанда көрсетілетін мемлекеттік қызметтердің жалпы үлесі кемінде 70%.
Электрондық құжаттарды тапсыру кезінде оңтайландыру және уақытты қысқартудың негізгі міндеттері;
СЭҚБ үшін клиентке бағытталуды жүзе асыру;
СЭҚБ үшін өзара әрекеттесу арналарын ұлғайту;
СЭҚБ қызметін тексеру кезінде тәуекелдерді азайту;
бақылауды жүзеге асыру;
өнімділіктің электронды түрін арттыратын тізілімдерді жүргізуді іске асыру, АЖ жұмыстарды жылдамдату.
Тауарлардың экспорты-импорты саласындағы стандартталған қызметтерді алу үшін қол жеткізудің бірыңғай өткізгіш арнасын құру.
Тауарлардың экспорт-импортына қажетті қызметтер порталында шоғырландыру.